Tahle země není pro starý

Někde koncem devadesátých let jsem měl to potěšení dělat instruktora sedmdesátiletému gentlemanovi jménem Milton. Měl v očích jiskru mladého kluka, který chce nakopat světu zadek. Milton přistupoval k mrtvým tahům bez slitování. Hned napoprvé, když jsem mu techniku ukázal, trhnul ze země 100kg jako by to byla taška s nákupem. Trochu stereotypně jsem se ho zeptal, jestli hraje golf. Mladý muž v těle starce se na mě opovržlivě podíval a řekl, že tomu se bude věnovat, až bude starý – v devadesáti nebo později. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Má síla se vymyká kontrole a to se skoro nesnažím

Má síla se vymyká kontrole a to se skoro nesnažímBěhem posledních pár měsíců jsem úspěšně zvládla některé lifty, o kterých jsem si myslela, že nejsou pro ženu mé velikosti proveditelné. Vyměnila jsem si pár e-mailů s Pavlem a on mě požádal, abych popsala, jak jsem k tomu dospěla. Byla jsem zcela upřímná a řekla jsem mu, že jsem na to nijak speciálně netrénovala a ani jsem se příliš nesnažila. Ve skutečnosti byla má cesta k nim poměrně nudná. Pak jsem si ale uvědomila, že píšu pro lidi, kteří mají rádi „nudné“ programy. Ony nejsou nudné v našich očích, ale hlavní proud fitness nadšenců by nejspíš unudily k smrti. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Výsledky jarní TSC

TSC-April-2016-5

Dámy a pánové, výsledky jarní TSC jsou tady.

Díky všem, kteří se zúčastnili tohoto speciálního celosvětového dne síly, ducha a kamarádství. V dubnu 2016 měla TSC téměř 1200 účastníků – nejvíce za celou historii.

Lidé po celém světě posouvali své osobní rekordy v alespoň jedné ze tří disciplín. Řada lokalit dokonce hlásila nové osobní rekordy u úplně všech zúčastněných.

Divize Women’s Novice byla s 338 účastníky opět nejpočetnější. Pro mnohé (ne-li většinu) byla TSC první silovou soutěží vůbec. A taky si to pořádně užili! Jen pro zajímavost, všichni vítězové Novice kategorií (první 3 muži i ženy) musí postoupit pro další TSC soutěže do Open, Elite nebo Masters (pokud je tam kvalifikuje jejich věk). Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Den tenze

StrongFirst

Vyzkoušel jsi Kettlebell komplex „Totální tenze“, o kterém jsme psali před šesti týdny?

Pokud ano, poděl se prosím o výsledky v komentářích pod článkem.

Kdo chce zesílit, musí se věnovat dvěma druhům tréninku.

Zaprvé, provádět více sérií se středně těžkými váhami a opakováními, tedy 5×5. Buduje to svalovou hmotu a “projíždí dráhu” (grease the groove).

Zadruhé, pracovat na dovednosti tenze – schopnosti zatnout jednotlivé svaly a spojit je do neroztrhnutelného řetězu. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Správný způsob, jak zesílit

Správný způsob, jak zesílit

Jestli tě namlsal titulek článku, je mi líto, že tě musím vyvést z omylu…

Ale stejně to udělám…

Víš, neexistuje žádný “správný způsob, jak zesílit”.

Jistě, je spousta věcí, kterým je potřeba se za každou cenu vyhnout, když přijde na budování síly s velkou činkou – neexistuje ale žádný dokonalý systém.

Většinu času využívám ve svém tréninku cyklický přístup. Další velcí vzpěrači (např. Eddy Coan) tuto metodu také používali. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

StrongFirst po těhotenství: Rady pro cvičení po porodu

StrongFirst - cvičení pro ženy po těhotenství

V září 2014 jsem měla možnost asistovat na certifikaci StrongFirst Level I SFG v Philadelphii. Byla jsem trochu nervózní, protože se mi v květnu 2014 narodilo první dítě a já si nebyla jistá, že projdu technickým testem a snatch testem, abych se recertifikovala. Naštěstí mohu říct, že jsem to zvládla a zvládla jsem to dobře. Dokonce jsem udělala get-up s 20kg bell! Od toho vítězného dne jsem dosáhla několika osobních rekordů ve svých liftech a momentálně trénuji na Iron Maiden.

Co mi umožnilo znovu získat sílu k dokončení testu a podat lepší výkon než kdy před otěhotněním? Výchozím bodem bylo opětovné napojení na mé “jádro”.  Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Soutěžní lifty, silácké kousky a cviky

Shyb na jedné ruce - StrongFirstPochopení rozdílu mezi lifty, výkony a cviky zjednoduší tvůj život a usnadní dosažení tvých cílů.

“Lift” je něco, v čem mnoho lidí soutěží. Dřep s velkou činkou, bench press a mrtvý tah. Snatch a jerk, s kettlebell a velkou činkou. Shyb.

Lift je cíl. Člověk si stanoví plán zlepšit ho a využívá k tomu všechny dostupné prostředky – správné provedení liftu a různé doplňkové cviky. A plán se točí kolem soutěžního harmonogramu. Musíte nastoupit v daném termínu, proti ostatním soutěžícím a před diváky. Jinak to není lift. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Hledá se opravdový muž

StrongFirst: Hledá se skutečný mužZ knihy Orisona Swett Mardena „Pushing to the front“

Na dveřích všech podniků, zaměstnání i povolání visí jeden a ten samý plakát: „Hledá se opravdový muž“.

Hledá se muž, který neztratí svou osobnost v davu, muž, jenž je silný ve svých přesvědčeních a nebojí se říci „Ne“ ačkoliv celý svět říká „Ano“.

Hledá se muž přesahující své povolání, který si cení svého zaměstnání pouze tolik, aby ho mohl považovat za způsob jak si vydělat na živobytí. Hledá se muž, který ve svém povolání vidí osobní rozvoj, vzdělání a kulturu, kázeň a cvičení, charakter a mužnost. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Šablona na komplexní týdenní program

StrongFirst: Šablona na komplexní týdenní programPokud jsou pro tebe síla a kondice stejně důležité, následující týdenní program na trénink s kettlebell se ti bude dobře hodit.

Zaměř se dvakrát týdně na sílu a dvakrát týdně na kondici.

Vytrvalost cvič den po silovém tréninku:

  • Pondělí – síla
  • Úterý – kondice
  • Středa – volno
  • Čtvrtek – síla
  • Pátek – kondice
  • Sobota – volno
  • Neděle – volno

Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Záchranný plán pro mimořádné situace

První pomoc při cvičení

„Vždycky je to zábava, dokud se nikdo nezraní. Pak teprve začíná ta pravá legrace.“
– Bill Hicks

Potíž je v tom, že málokdy zranění vyvolá smích. Většinou se emoce rozjedou spíš směrem k šoku, pocitu bezmoci, paniky a strachu, k čemuž se později přidává i zdrcující myšlenka „Co to asi provede s mým pojištěním…“ (pozn. překl. Tyto zdrcující myšlenky ohledně pojistných smluv se dostavují zejména v americkém prostředí soukromých pojistek)

Příliš často odkládáme nepříjemnou potřebu sepsat si plán pro nepředvídané situace na vedlejší kolej. Jenomže tam jednou můžou i nejlepšímu vlaku zreznout brzdy a události se samy dají do pohybu. Pokračovat ve čtení

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone