Gym Dr. Hartla, Master SFG, Chief SFLPotřebuješ trénovat s velkou činkou?

Na rozdíl od kettlebell, která patří do tréninkové výbavy každého muže a ženy, šampióna i začátečníka, není velká činka pro každého.

Musíš trénovat s velkou činkou, pokud:

  1. Tvůj sport vyžaduje velmi vysokou úroveň absolutní síly.

V některých sportech jsou možnosti neomezené. Pokud je tvým sportem to, co Rusové nazývají sport “vyžadující výbušnou sílu”, potřebuješ velkou činku. Jsi vrhač, skokan, sprinter. Potřebuješ velkou činku, protože kettlebell a tvé tělo prostě nejsou dost těžké.

Laura Nepodal

Laura Nepodal, SFG, nedávno zatáhla osobní rekord v mrtvém tahu – 325 liber (147,5 kg) bez pásku – dodržujíc tréninkový plán z nedávného StrongFirst blogu, který kombinoval mrtvé tahy a kettlebell swingy.

Na síle záleží v každém sportu, ale v některých, jako je box nebo vytrvalostní běh, stačí dosáhnout určitého bodu klesajících výnosů. Za touto hranicí je nutno pro vyniknutí v soutěži zapojit jiné kvality a síla navíc není přínos – dokonce může být přítěží.

Stačí ti být silnější než tvoji soupeři. V Easy Strength jsem jednou zmínil starý vtip, který vysvětluje, jak přesně silný člověk potřebuje být. Medvěd napadl dva Rusy a ti začali utíkat. Jeden z nich křičí: “Proč to děláme?! Nemůžeš předběhnout medvěda!” Druhý Rus zrychlí ještě víc: “Nepotřebuju předběhnout medvěda. Stačí, když předběhnu tebe.”

Bojovník MMA nepotřebuje být silnější než powerlifter, stačí mu být silnější než ostatní bojovníci. Protože nepotřebuje maximalizovat rozvoj své absolutní síly, stačí mu cvičení s kettlebell a vlastní vahou.

Upozorňuji, že jsem neřekl, že by neměl trénovat s velkou činkou – jen to, že se bez ní obejde.

  1. Potřebuješ maximalizovat svou svalovou hmotu.

Hraješ americký fotbal. Nebo ses jednoduše rozhodl být velký jako tank.

Jiné způsoby mohou vybudovat hodně svalů – ale ne tolik jako ověřená velká činka. Nedokážeš během 6 týdnů nabrat 30 liber zvedáním kettlebell a s vlastní vahou už vůbec nemáš šanci.

Takže si dej těžké dřepy a mrtvoly s velkou činkou po pětkách; jez a spi jako teenager a během několik měsíců budeš muset vyměnit svůj šatník.

Vladimir Tsatsouline

Můj otec.

  1. Miluješ příval adrenalinu ze zvedání těžkých vah.

Prvotní zuřivost.

Tunelové vidění, v němž nic jiného neexistuje a na ničem jiném nezáleží – je tu jen tvůj protivník, chladná tvrdá ocel.

Nekompromisní jednorázové vypětí sil.

Vítězství, když ses dokázal zvednout s ohnutou osou.

Pokud jsi nikdy nezažil tohle vzrušení, nevíš, o co přicházíš.

Plánované StrongFirst semináře, kurzy a instruktorské certifikace

Datum / čas Událost
15/06/2019 - 16/06/2019
9:00 - 14:00
“Druhý dech”: Second Wind by Pavel
ZŠ Jeseniova, Praha 3